Lillestjernen har ca. 210-270 børn (9 klasser + førskolebørn).

Lillestjernen er vores fælles indskolingshus. Vi har skole og fritid under samme tag og et meget tæt samarbejde mellem lærere og pædagoger. Vi har skønne udendørsområder med legepladser,  køkkenhaver, boldbaner og bålhus. Hver eftermiddag er der et varieret udbud af aktiviteter i FFO, både voksenstyret, men også med plads til børnenes egen leg.  Vi har værksteder ude og ind og masser af leg og bevægelse.

I cafeen fås hver dag en lille eftermiddag snack.

En afkrydser og en ”sommerfugl” sørger for at holde det store overblik over børn, der skal krydses ud eller sendes til aktiviteter.

Syvstjerneklubben er vores FFO2 fritidsklub, hvor der går ca. 275 børn fra 3. til 6. klasse.

Syvstjerneklubben rummer tumlesal, medieværksted, køkken/cafe, hvor der hver dag serveres dagens ret.

Vi har et kreativt værksted og ikke mindst et fantastisk udemiljø med bålhus og kæmpestort udeværksted. Vi bruger også sportspladsen og idrætssalen. Hver dag er klubbens mange aktiviteter åbne og flere gange om måneden er der også åbent om aftenen – ofte med et særligt tema.
Fester, overnatninger og ture findes også i rigt mål.

FFO1 Lillestjernen og FFO2 Syvstjernen

Her kan I læse kort om FFO Lillestjernen og FFO Syvstjerneklubben

• Forældreråd

De to afdelinger har et fælles forældreråd. Rådet refererer til og samarbejder med Skolebestyrelsen, der er skolens øverste organ. Rådet består af 7-9 forældre, der er valgt for hhv. 1 og 2 år ad gangen. FFO lederen er sekretær, og der er 2 personalerepræsentanter. Rådet har ingen formel kompetence men arbejder sammen med personalet om at lægge retningslinjer, drøfte økonomi og prioriteringer samt pædagogiske forhold. Forældrerådet er også aktive ved arrangementer og i dialog med klassernes kontaktforældre. Der afholdes fælles forældremøde med valg til forældrerådet hvert år i maj.

• FFO Forældremøder

Andre FFO forældremøder:

Januar: Informationsmøde inden microstart
    Februar/marts:      Informationsmøde inden 2. klasseforældre overgang fra Lillestjernen
    til Syvstjerneklubben.
    April:        Informationsmøde for 3. klasseforældre inden oprykning til FFO2.

Herudover deltager FFO pædagogerne også i forældremøder i klasserne og på årgangen samt skole-hjemsamtaler i 0.-2. klasse.

• Åbningstider FFO
    Lillestjernen:
    Morgen åbning:  7.00-8.00
    Mandag-torsdag fra undervisningstids ophør -17.00
    Fredag:    fra undervisningstids ophør -16.00
    Skoleferier      7.00-17.00. (fredag 16.00)

Syvstjerneklubben:
    Mandag til torsdag: fra undervisningstids ophør -17.30
    Fredag: fra undervisningstids ophør -17.00
    Aftenklub: En aften om ugen  17.30-20.00 - ugedagen skifter henover året.
    Skoleferier: 9.00-17.00

På skolefridage med FFOåbent, 3. klassebørn benytte morgenåbningen, på Lillestjernen ml. 7.00 og 9.00. Kl. 9.00 sender Lillestjernens personale 3. klassebørnene over i Syvstjerneklubben.

Lukkedage i feriåret 2019/20

Tirsdag den 7. april og onsdag den 8. april dagene op til påske.

Vi følger Furesø Kommunes lukkedage.

Udover de kommunalt fastlagte lukkedag, kan der være hele eller delvise lukkedage gr. kursus. Det vil blive blive meldt ud i god tid via Aula.

Lillestjernen:
    Hovednummer
    (besvares, når kontoret er bemandet)
    Afdelingsleder indskoling: Tilde Gylling    7235 8009

Afdelingskoordinator Mathias Kozma Moestrup  7216 4610

Telefon til FFO i åbningstiden

(afkrydser telefon besvares efter skoletidsophør)

ADHD Gruppen 7216 5212

Syvstjerneklubben:
    I åbningstiden

Hovednummer

(telefonen besvares efter skoletids ophøre